اینجا بوشهر است مهد دلیران

ببینید | اخطار به ناو آمریکایی!

برای بوشهری جماعت متجاوز، متجاوز است فرقی نمی‌کند انگلیسی باشد یا آمریکایی. تاریخ، بیش از ۲ قرن مبارزه ضداستعماری را برای بوشهر در حافظه ایرانیان به ثبت رسانیده است.
برای بوشهری جماعت متجاوز، متجاوز است فرقی نمی‌کند انگلیسی باشد یا آمریکایی. تاریخ، بیش از ۲ قرن مبارزه ضداستعماری را برای بوشهر در حافظه ایرانیان به ثبت رسانیده است.
کد خبر: ۱۴۳۳۹۲۸
نویسنده محمدرضا برازجانی - خبرنگار بوشهر
تعداد بازدید : 217

نهضتی که باقرخان و احمدخان تنگستانی آغازگر ش بودند با سردار سرافراز جنوب، رئیسعلی دلواری تثبیت شد. سال۶۶ نادر مهدوی با یارانش در مقابله با ناوگان آمریکا در حوالی جزیره فارسی تداوم بخشید.

۸سال قبل هم که ماجراجویی‌های تفنگداران آمریکایی در اطراف همان جزیره رخ داد منجر به دستگیری ذلت بارشان توسط سبزپوشان دریادل سپاه پاسداران در دی ماه سال۱۳۹۴ انجامید پیش روی جهانیان ثبت شد. حالا هم که ناوشکن آمریکایی توسط یک صیاد و ماهیگیر اهل ((شیرینو)) استان بوشهر اخطار می‌گیرد تا نشان دهد هر کس نگاه چپ به مرز آبی ایران کند با تقابل عزتمندانه ایرانی و بوشهری وطن پرست مواجه می‌شود چه سبزپوش سپاه باشد چه صیاد دریانورد. هر چه هستند هر کجا باشند مدافع هستند. مدافعان خلیج همیشه فارس.

ماجرا از انتشار کلیپی از یک صیاد بوشهری در آب‌های خلیج فارس آغاز شد که باز نشر آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را در پی داشت. در این ویدئو ماهیگیر با بی سیم روی کانال بین المللی به یک فروند شناور نظامی که ظاهرا از ناوگان ائتلاف در خلیج فارس است با لهجه بوشهری اخطار رعایت حریم آبی جمهوری اسلامی می‌دهد و این اخطار چند بار تکرار می‌شود. هر چند این اعلام هشدار با بن مایه مزاح همراه است و صیاد دیگر از همکاران وی تاکید می‌کند که در صورت عدم پاسخگویی با برخورد سخت و شلیک موشک مواجه خواهد شد، اما ماجرا با ورود کاربر ایستگاه دریایی سپاه و تقاضا از سرنشینان شناور صیادی برای عدم مکالمه با شناور متخاصم خاتمه پیدا می‌کند.

جهانشیر خسروانی جوان ۲۸ ساله اهل بندر شیرینو در استان بوشهر جایی در حوالی پایتخت انرژی ایران یعنی عسلویه که کسب و کارش ماهیگیری است و رزق و روزی خود را از دریا و آبزیان طلب می‌کند صبح روز ۷ آذر قبل از طلوع آفتاب همراه با همکار خود ((بشیر شیرازی)) روی قایق موتوری و کوچک ساحل را به قصد صیدگاه همیشگی در اطراف سکو‌های گازی پارس جنوبی ترک می‌کند حدود ساعت ۹ صبح و در بازگشت از صیدگاه ناگهان در مقابلشان گروهی از ناوچه‌ها و ناوشکن آمریکایی که ناو هواپیمابر را اسکورت می‌کنند در حال عبور می‌بینند.

ماجرا از زبان ناخدا خسروانی این گونه شنیدنی است:وقتی از پاشنه شناور ناوشکن که حدودا ۲ مایل با ما فاصله داشت عبور کردیم متوجه شدم هیچگونه علائمی ندارد و فقط شماره بدنه آن که ۵۸ بود مشخص و پیداست. اینجا بود که به غیرت ایرانی ام برخورد و خونم به جوش آمد.
زیرا او از هزاران کیلومتر و از آن سر دنیا آمده و در خلیج فارس می‌خواهد به خیال واهی خودش تهدید کند.
تردید نکردم با بی سیم به فرمانده شناور آمریکایی از فاصله ۲ مایلی با ناو اخطار دادم:ناو آمریکایی!
شناور ماهیگیری ایرانی دارد با شما صحبت می‌کند.

چون می‌دانستم آن‌ها از مترجم فارسی زبان استفاده می‌کنند دوباره تاکید کردم:ناو ۵۸ شما در نزدیکی آب‌های جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت هستید و باید پرچم مقدس ایران را بر فراز ناو برافراشته کنید.

اما ماهیگیر همکارم که دلشوره داشت معتقد بود که ممکن است با واکنش ناوشکن مواجه شویم و عواقب بدی برایمان داشته باشد به او گفتم نگران نباشد، چون آن‌ها می‌دانند که ما تنها قایق ماهیگیری ایرانی هستیم و هیچ قایق دیگری همراهمان نیست و ضمن این که حریم هم رعایت کردیم. اما باید بدانند که ما دست خالی و با هیچ جنگ افزاری در مقابل قدرت پوشالی آن‌ها ایستاده ایم.

باید بداند که اینجا ایران است و یک قایق کوچک ۷متری دل و جراتش را دارد که به یک ابرناو اخطار بدهد، چون که قدرت آن‌ها پوشالی است و به گفته رهبر هیچ غلطی نمی‌توانند کنند. اما بار سوم که اخطار دادم بچه‌های سپاه روی بی سیم اعلام کردند ادامه ندهم و من هم گفتم چشم.

تعداد بازدید : 75
تعداد بازدید : 34
تعداد بازدید : 26

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Netherlands
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
۰
۰
احسنت دلاور

نیازمندی ها